Vetrosystems

Jesteśmy polskim producentem szklanych ścian działowych. Specjalizujemy się w dostarczaniu, projektowaniu i instalacji systemów szklanych ścian do biur, sklepów i przemysłu.

 

biuro@vetrosystems.pl  

tel:   22 487 16 56

Czerwone na londyńskich ulicach, żółte kwadraciaki z logiem Telekomunikacji, na żetony, na kartę, przypominające maszynę do „trwałej“ z lat 80- tych, czy w końcu niebieski kultowy „Police Box“ z serialu „Dr Who“. Każdy ją zna.

Budki telefoniczne to rozwiązanie, które jest z naszą cywilizacją od końcówki XIX w. i pojawiło się zaraz po powstaniu telefonu. Pierwsze narzuciły ich kształt i funkcjonalność, która została z nami do dziś – mają wyciszyć hałas z zewnątrz i pozwolić na swobodną rozmowę. Co ciekawe, na przełomie XIX i XX wieku w Stanach Zjednoczonych uruchomionych było 81 tysięcy budek telefonicznych, a to był dopiero początek ery telefonii.

 

źródło – SmartAge

 

W 1903 roku uruchomiono pierwszą brytyjską budkę telefoniczną, ale jej charakterystyczny czerwony kolor zastosowano dopiero 2 dekady później, a w tym samym czasie uruchamiano pierwsze telebudki w Polsce. Można je było spotkać na dworcach, w bankach, urzędach pocztowych, hotelach czy najruchliwszych miejscach miast. Do lat 50-tych pozwalały one tylko na połączenia lokalne, uwaga – bez limitów, dopiero po dekadzie wprowadzono czasowe „kredyty“ uzupełniane monetami, potem żetonami, a w ostatnich latach kartami.

Era telefonii komórkowej spowodowała znaczny spadek znaczenia budek, który w Polsce zakończył się dopiero w 2017 roku, kiedy to z ulic Warszawy znikły ostatnie telebudki.

To jednak nie koniec ich historii, ponieważ telebudka jest z nami do dziś i wygląda na to, że jeszcze trochę namiesza, szczególnie na rynku wyposażeń biurowych.

 

źródło – SmartAge

 

Rozwiązanie, jakim jest biurowa budka telefoniczna, to propozycja właściwie dla każdej powierzchni biurowej. Zaczynając od małego office – room’u, a kończąc na dużych open – space’ach. Na rynku wyróżniamy telebudki 1,2 i 4-osobowe. Zdarzają się również większe, a wielkość budki definiuje jej zastosowanie. „Jedynki“ są wykorzystywane tradycyjnie do pojedynczych, telefonicznych rozmów i telekonferencji. „Dwójki“ i wszystkie powyżej, służą również jako miejsce do małych spotkań czy prezentacji. W dobie korona wirusa i zasad, których musimy przestrzegać w biurach, mogą one służyć, jako miejsce, w którym przyjmujemy naszych gości, minimalizując przez to kontakt z pozostałymi osobami w biurze.

Mnogość rozwiązań kolorystycznych pozwala dopasować je do każdego designu przestrzeni, w której zostaną ustawione. Producenci współczesnych biurowych budek telefonicznych prześcigają się w pomysłach na ich wyposażenie, wykończenie, design czy wyniki akustyczne, bo przecież one są najważniejsze.

 

żródło – turystyka.wp.pl

 

Co możemy znaleźć w wyposażeniu takiej telebudki? Konfiguracje są naprawdę szerokie. W podstawowym zazwyczaj jest to mały stolik, oświetlenie i kontakt. Jeśli jednak mamy nieco wyższe wymagania, to taką budkę telefoniczną możemy wyposażyć o klimatyzację, projektor, TV czy szyby o zmiennej przezierności. Ta ostatnia propozycja wydaje się wyjątkowo ciekawa szczególnie wtedy, kiedy w budce mają się odbywać ważne spotkania.

Ważnym elementem jest wentylacja i jakość powietrza. Tu bywa niestety różnie, choć wydawałoby się, że powinien to być priorytet. Są budki, w których dwutlenek węgla i temperatura rośnie wprost proporcjonalnie do czasu i ilości osób przebywających w środku, a wiatraczki, bądź ich brak powodują, że krzywa wykresu idzie pod… ostrym kątem. Są jednak producenci, którzy zadbali o tę właściwość i swobodne przebywanie nawet do kilku godzin nie sprawia problemu.

 

źródło – Pinterest

 

Wprowadzając biurowe budki telefoniczne z linii Vetro Booth, postawiliśmy sobie za cel trzy cechy. Pierwszą z nich jest maksymalne wyciszenie wnętrza, które wynika wprost z doświadczenia nabytego przy produkcji własnych systemów ścian szklanych. Drugą – bezkompromisowy system wentylacyjny. Biurowa budka telefoniczna to miejsce, w którym spędzimy od kilku, do kilkunastu czy kilkudziesięciu minut. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, w której jakość powietrza czy rosnąca temperatura wpłynie na komfort Twojej pracy. Wreszcie „Least but not last” – cena. Zdajemy sobie sprawę, że jest to często decydujący czynnik w wyborze budki telefonicznej i na tym polu jesteśmy mocno konkurencyjni.

 

źródło – Pinterest

 

Przed wyborem biurowej budki telefonicznej warto rzetelnie rozejrzeć się na rynku i odpowiedzieć na pytanie, czego od niej oczekujemy. Czy jest to komfort pracy, cisza, dobra wentylacja, jakość wykończenia, design czy po prostu cena. Pomoże nam to zaoszczędzić frustracji, a przełożyć się na efektywne wykorzystanie takiego urządzenia.

Sprawdź budkę Vetro Screen klikając tutaj lub skontaktuj się z nami przez poniższy formularz.

MC

Komentarze
  • stawsz
    21 maja, 2020

    Fajny artykuł 👌

    Odpowiedz

Zostaw Komentarz